Mgr. Jaroslava Horáková

1. stupeň ZŠ - všechny předměty, čeština do 9. třídy

 

Jsem promovaná pedagožka. Mám mnohaletou praxi v běžném i alternativním školství. Kromě základního českého školství jsem studovala a praktikovala vzdělávací systém Montessori pro věk 3-6, 6-9 let a systém „Začít spolu“. Se vzděláváním jsem pomáhala žákům, studentům a dospělým ve věku od 3 do 45 let.

Podílela jsem se na zakládání Montessori tříd v Praze 6 a v Kladně. Pomáhala jsem se zakládáním lesních školek v okolí Prahy a na Vysočině. Doučovala jsem žáky 1.st.ZŠ. Starší studenty jsem připravovala na přijímací zkoušky z českého jazyka na víceletá gymnázia a střední školy. Jako lektorka českého jazyka jsem připravovala studenty ze zahraničí ke zkouškám pro získání státního občanství ČR.

V letech 2019-2022 jsem zahraničním hercům Vita Smachelyuk, Gleb Kuchuk byla lektorkou, tlumočnicí a spřízněnou duší při natáčení koprodukčního slovensko-česko-německého dramatu Oběť režiséra Michala Blažka a producenta Jakuba Viktorina (oceněno Zlatým lvem a mnoha dalšími mezinárodními oceněními).

Ráda pracuji se všemi věkovými kategoriemi. Nejbližší jsou mi děti 1.stupně ZŠ a děti, které mají „problémy“ s učením.

Už na začátku své praxe jsem zjistila, že „k jednomu cíli vede mnoho cest“ a „k jednomu výsledku se můžeme dobrat různými způsoby“. Bohužel ne vždy je to ve školství tolerováno. Děti nejsou hloupé ani zaostalé. Jen potřebují různé způsoby vysvětlování učiva, názorné pomůcky, posloupnost od jednoduchému ke složitějšímu s ohledem na stupeň jejich vývoje a tempo chápání. K tomu je zapotřebí empatický přístup, naladění na momentální psychický stav dítěte a trpělivost. Na toto vše ve větších kolektivech nebývá dostatek prostoru a času.

Má praxe s mladšími dětmi a dětmi s poruchami učení nespočívala pouze v doučování. Chtěla jsem pochopit, co je brzdí v procesu učení. Proto jsem v roce 1994 začala studovat Kineziologii One Brain a stala se její facilitátorku. Dodnes vedu poradnu kineziologie, kde s rodiči odhalujeme příčiny bloků v učení nebo v chování dětí. Uvolňujeme stresy ze školy, z učení, z kolektivu. Řešíme neprospěšné vztahy se spolužáky, se sourozenci nebo v rodině.

Jsem ráda, že se mi naskytla příležitost v LEXIKU pracovat. Je to velmi příjemné a harmonické prostředí plné naladěných a empatických kolegů a odborníků na vzdělávání. Těším se na učení s Vašimi dětmi. Věřím, že bude zajímavé a naplňující.
Děkuji, že mi dáváte důvěru.